Hallo,
Ik heb een Mopshondje van nu ongeveer Anderhalf jaartje oud.
Hij had toen hij ongeveer 3-4 weken oud was Parvo.
Daar hebben ze hem nét van kunnen redden..!!
Maar sinds hij terug genezen is hebben we het volgende probleem:
Hij is héél enthousiast, té wild, en met wild bedoel ik niet aanvallen naar andere mensen, absoluut niet! Maar gewoon in omgang. Als een zot bijna mij omver lopen, tegen mijn benen springen. Als ik hem wil aaien, dat lukt me amper of dan wordt hij zo zot als iets.. en durft hij wel is te happe, ik denk nu wel niet dat hij het als ECHT bijten bedoeld. Zodra hij terug in zijn bench zit wordt hij kalm. De reden waarom hij in een bench zit komt doordat hij nu zo is en ook hij verliest ENORM veel haar en mijn moeder heeft een allergie voor honden en katten. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen door een beetje raad te geven. Want ikzelf heb al van alle dingen geprobeerd, maar hij blijft het wilde enthousiaste beestje, al zo'n jaar lang.
Alvast bedankt!
Mijn hond is TE enthousiast en TE wild
Started by
GitteSmits
, Sep 01 2010 05:44 PM
6 replies to this topic
Posted 01 September 2010 - 05:44 PM
Posted 01 September 2010 - 06:20 PM
Hoi
Een van de eerste dingen die bij me opkomt is of je hond wel voldoende speelgoed en beweging heeft. Dit zou natuurlijk al een verklaring kunnen zijn waarom hij zo actief is.
Doe je soms iets speciaal waardoor hij zo enthousiast zou kunnen reageren?
Kan je hem kalmeren door een koekje ofzo te tonen?
Wat het haarverlies van je hondje betreft. Je zou eens kunnen kijken naar een kam voor de ondervacht. Ikzelf heb een kam voor mijn hond die "Furminator" noemt. Ik gebruik deze in de periodes dat hij meer haar verliest en hierdoor komen deze haartjes sneller los en daardoor scheelt het wel een pak. Je gebruikt deze hondenkam best niet alle dagen. Laat er bijvoorbeeld eens een dagje tussen ofzo. Het is niet zo goedkoop maar wel de moeite waard.
Veel succes!
Robin
Een van de eerste dingen die bij me opkomt is of je hond wel voldoende speelgoed en beweging heeft. Dit zou natuurlijk al een verklaring kunnen zijn waarom hij zo actief is.
Doe je soms iets speciaal waardoor hij zo enthousiast zou kunnen reageren?
Kan je hem kalmeren door een koekje ofzo te tonen?
Wat het haarverlies van je hondje betreft. Je zou eens kunnen kijken naar een kam voor de ondervacht. Ikzelf heb een kam voor mijn hond die "Furminator" noemt. Ik gebruik deze in de periodes dat hij meer haar verliest en hierdoor komen deze haartjes sneller los en daardoor scheelt het wel een pak. Je gebruikt deze hondenkam best niet alle dagen. Laat er bijvoorbeeld eens een dagje tussen ofzo. Het is niet zo goedkoop maar wel de moeite waard.
Veel succes!
Robin
Posted 14 September 2010 - 10:14 AM
hey,
voor haartuitval bestaat er ook een soort olie of vitamine om op de vacht te doen, waardoor de hond minder gaat ruiven, maar ja het is nu eenmaal de ruifperiode, mijn kortharige mechelaar ruift nu ook heel hard
Voor de hyperactiviteit zou ik inderdaad eens kijken of de hond genoeg beweging heeft.
Hoe vaak per dag en hoe lang ga je er mee wandelen, ik weet dat mopshonden niet zo heel lang aan 1 stuk kunnen wandelen, maar sommige mopshonden hebben die beweging echt wel nodig.
Bij het opspringen al geprobeerd om hem gewoon te negeren en je rug er naartoe te draaien als hij dit doet?
Dan zou dit gedrag vanzelf moeten uitdoven omdat hij geen aandacht krijgt, er zijn wel uitzonderingen van honden die dit echt niet opgeven natuurlijk :)
groeten lien
voor haartuitval bestaat er ook een soort olie of vitamine om op de vacht te doen, waardoor de hond minder gaat ruiven, maar ja het is nu eenmaal de ruifperiode, mijn kortharige mechelaar ruift nu ook heel hard
Voor de hyperactiviteit zou ik inderdaad eens kijken of de hond genoeg beweging heeft.
Hoe vaak per dag en hoe lang ga je er mee wandelen, ik weet dat mopshonden niet zo heel lang aan 1 stuk kunnen wandelen, maar sommige mopshonden hebben die beweging echt wel nodig.
Bij het opspringen al geprobeerd om hem gewoon te negeren en je rug er naartoe te draaien als hij dit doet?
Dan zou dit gedrag vanzelf moeten uitdoven omdat hij geen aandacht krijgt, er zijn wel uitzonderingen van honden die dit echt niet opgeven natuurlijk :)
groeten lien
Posted 15 September 2010 - 07:00 PM
Hey Lien
Inderdaad een goede suggestie die je geeft over het opspringen. Je omdraaien en negeren is een goede reactie want je geeft je hond het tegenovergestelde van wat hij eigenlijk wil...
Inderdaad een goede suggestie die je geeft over het opspringen. Je omdraaien en negeren is een goede reactie want je geeft je hond het tegenovergestelde van wat hij eigenlijk wil...
Word fan van Doggie's Paradise op Facebook!
Volg Doggie's Paradise op Twitter en blijf op de hoogte van alle nieuwtjes!
Posted 16 January 2011 - 09:05 AM
oh maar da's zo zielig ...
Posted 16 January 2011 - 02:54 PM
Je moet nu eenmaal consequent met je hond omgaan als je hem goede manieren wil leren hé.
Mensen vinden dit zielig omdat ze een hond ook als een mens beschouwen en hem ook zo behandelen. Een hond heeft hier echter geen behoefte aan. Hij wil veel liever structuur zodat hij weet wat kan en wat niet kan. Als een hond dit heeft dan is hij gelukkig.
Mensen vinden dit zielig omdat ze een hond ook als een mens beschouwen en hem ook zo behandelen. Een hond heeft hier echter geen behoefte aan. Hij wil veel liever structuur zodat hij weet wat kan en wat niet kan. Als een hond dit heeft dan is hij gelukkig.
Word fan van Doggie's Paradise op Facebook!
Posted 17 January 2011 - 07:12 PM
idd...
veel succes!
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users