Jump to content

Hondenwinkel Promo

Trekken aan de lijn

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 lilicat

lilicat

Puppy

• Members
  • PipPipPip
  • 31 posts

Posted 25 August 2010 - 02:28 PM

Ik heb zelf 2 mechelaars en mijn teef een mechelse herder van 9 jaar oud is een hardnekkige trekker. Nu moet ik wel zeggen dat het al heel hard verbeterd is. Zo trainen we op aandacht en als ze heel actief en stressy staat, gebruik ik een gentle leader. Ik had zowat alle anti-trektuigjes al geprobeerd. Van gentle-leader tot you-leader. Sinds ik naar hondenschool ga en op aandacht train, gaat het heel veel beter. Ik wandel nu met een gewone halsband en heel soms nog de gentle leader als ze te zenuwachtig wordt, om haar terug te laten kalmeren.

Vroeger werd ik zelf zenuwachtig en kwaad op haar als ze dit deed, maar uit ervaring weet ik dat dit het alleen maar erger maakt.
Iemand ervaring met trekken aan de lijn?
Vragen en tips zijn steeds welkom.
groeten lien

#2 Robin

Robin

Administrator

• Administrators
  • 306 posts

Posted 25 August 2010 - 06:31 PM

Hey Lien

Inderdaad kwaad worden heeft geen enkel nut want op die manier los je het probleem ook niet op.

Werkt die gentle leader ook voor honden die in de andere richting tegen trekken? Als ze achterop lopen dus...

Groetjes

#3 lilicat

lilicat

Puppy

• Members
  • PipPipPip
  • 31 posts

Posted 26 August 2010 - 07:58 PM

Hey,
trekt je hond in de andere richting?
Wil hij dus niet volgen?
Al geprobeerd om hem zeer enthousiast aan te moedigen om je te volgen en hem te belonen als hij aan je been loopt?
groeten lien

#4 Robin

Robin

Administrator

• Administrators
  • 306 posts

Posted 27 August 2010 - 06:15 PM

Heb ik inderdaad al geprobeerd. Maar hij heeft meestal nogal rap door wat hij moet doen om koekjes te verdienen. En als er dan geen meer volgen gaat het net weer iets minder vlot :)

Moet wel zeggen dat het de afgelopen dagen al veel gebeterd is. Misschien komen bij honden ook de jaren van verstand naarmate ze ouder worden :)

Ik ga hout vasthouden. Maar ga zeker de koekjes nog eens proberen als hij weer in zijn oude gewoontes vervalt.

#5 lilicat

lilicat

Puppy

• Members
  • PipPipPip
  • 31 posts

Posted 28 August 2010 - 08:45 AM

hey,
gewoon heel enthousiast zijn om te gaan wandelen kan mss ook beetje helpen,
tonen dat wandelen heel plezant is, ook voor jou,
dan gaat hij het mss ook wel leuk gaan vinden
groeten

#6 Robin

Robin

Administrator

• Administrators
  • 306 posts

Posted 28 August 2010 - 11:23 AM

We doen ons best :)
Je merkt wel dat als je eens naar een andere locatie gaat dan hij dan enthousiaster is maar je kan niet altijd eerst kilometers rijden om eens met je hond te wandelen hé.

Voorlopig gaat het een pak beter dus ik ben benieuwd :)

#7 Robin

Robin

Administrator

• Administrators
  • 306 posts

Posted 01 November 2010 - 09:06 PM

Onlangs kwam ik wel een leuk product tegen dat de hond zou moeten laten stoppen met het trekken aan zijn leiband.
Het gaat hierbij om hondenleibanden van Wacky Walk'r. Deze zijn vervaardigd uit rubber en trekken met dezelfde kracht als jouw hond terug. Hierdoor hoef je zelf geen kracht uit te oefenen. Ze zouden ook heel goed zijn voor mensen die last hebben van bepaalde armkrachten. Op deze manier kan je toch ontspannen met je hond buiten gaan.
Wat ook belangrijk is is dat deze leibanden geen kwaad kunnen voor je hond. Hij ondervindt er dus geen hinder van.
Word fan van Doggie's Paradise op Facebook!
Volg Doggie's Paradise op Twitter en blijf op de hoogte van alle nieuwtjes!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users