Jump to content

Hondenwinkel Promo

Onze oostblokker

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 balou balou

balou balou

Pasgeboren puppy

• Members
  • PipPip
  • 1 posts

Posted 31 May 2010 - 09:12 AM

Hallo, even voorstellen:

Lange tijd hebben wij getwijfeld om een hondje in huis te nemen. Na wat rond te vragen, veel info op te zoeken, lezen, internet, bib, enz...Besloten we om er toch voor te gaan. Onze keuze viel op een labrador, omdat deze het meest gezinsvriendelijk karakter hebben.

Aankoop van onze oost-blokker
We hebben vrienden die ooit eens een hond gekocht hebben in een dierenwinkel, ze hebben veel problemen gehad met deze hond en ze dan na een jaar moeten hebben laten inslapen. Ons besluit stond vast, we kopen niet zomaar een hond voor de lieve puppy-oogjes!
We hebben rondgezocht achter een goede fokker, en wilden geen hond kopen in een dierenwinkel. Op een dag zijn we terecht gekomen bij een fokker, waar alles er enorm proper was enzo, de honden hadden buiten ook een heel afgzet gebied waar ze konden ravotten enz. Ook werkte hij met zijn eigen dierenarts enzo, die er iedere dag controle deed. Alles zag er dus helemaal in orde uit en wij hadden het gevoel dat ze hier meer wisten wat ze deden dan een particuliere fokker.

Ik heb er even met de "verkoper" gepraat en mijn verhaal gedaan van mijn vrienden en hun dode pup. Ze lieten mij blijken dat ze het heel erg vonden en wisten mij te overtuigen dat zij zeker niet zo te werk gingen , dat hun honden van hele goede afkomst waren, werden gecontroleerd op vanalles en nog wat enzoverder.... Kortom niets wees op hetgeen we te weten gingen komen.....

Onze ontdekking
Eenmaal thuis gekomen, zijn we vanalles beginnen ontdekken, de pasport van de pup zat in een hoesje, dus we hadden de voorkant niet gezien enz. we haalden het uit het hoesje en vooraan staat er op: europese unie slovakije! Dus onze hond komt blijkbaar uit slovakije??!! Dit vonden wij heel raar! We hebben beginnen googelen en rondbellen. Blijkbaar is er een kans dat deze hond van broodfok komt in oostblok waar ze voor een schamele 20 euro worden verkocht! ze zitten daar in hun eigen stront in een kotje van een meter op een meter! Dan worden ze in kratten de grens overgebracht!

Tot daar dus onze zekerheid dat onze pup uit een nest kwam van hier met veel moederliefde.

Dierenarts mee in het complot?
Daarna zijn we direct naar de dierenarts gegaan om onze pup te laten controleren of hij gezond is enz...Toen ik mijn verhaal aan de telefoon deed, zei hij dat we direct mochten komen met de hond, terwijl het een feestdag was.
Het rare is dat deze man eerst wilde weten waar we de hond vandaan hadden vooraleer hij zijn mening wou geven! En toen plots was alles in orde, de hond hand niets en in zijn ogen is broodfok niet erg en moeten we niet alles geloven die we op het internet vinden.

Ik begin nu toch wel serieus mijn twijfels te krijgen over deze man en zijn eerlijkheid. Na terug wat opzoekwerk weet ik nu ook dat het niet de eerste keer zou zijn dat een dierenarts medeplichtig zou zijn aan malafide hondenpraktijken.

Vaccinaties en inëntingen
Ik kon de gedachte toch niet loslaten en bekeek nog eens al de hond zijn papieren en pas enz. Toen ik weer op iets raars stootte...De labels van zijn vaccinaties.....

Deze lijken mij zelf geprint op een printer thuis. Weer wat gegoogeld en op een reportage gestoot over een ondercoveroperatie bij broodfokkers in slovenië, en ja hoor daar printen ze zelf de stickers en kregen de pups zelfs hun inentingen niet.

Je kunt geloven dat ik hier niet blij mee wordt...Dit zou willen zeggen dat onze hond niet is ingênt tegen hondsdolheid hondenziekte en kattenziekte!

In afbeelding zie je toch duidelijk verschil tussen die blauwe eurican inenting en die gele???!! die blauwe heeft hij hier in belgië gekregen bij dierenarts en die gele stond al in zijn pas uit slovakije! wat mij vooral opvalt is dat de inentingen uit slovakije geen laklaag hebben en dat de inkt precies wat is uitgelopen.
Alsook bij die rode vaccin en die gele hangt er geen zo een flapje met een pijltje om de labels los te trekken van de vaccin fles.

Conclusie
Er is natuurlijk geen zekerheid en het kan natuurlijk zijn dat onze hond wel van een goede kweker komt enz. en misschien beeld ik mij dit allemaal in en ben ik paranoia ofzo. Maar ik zou toch graag eens jullie mening horen.

En van de mensen die thuis een hond hebben, zouden jullie eens de labels van onze pas kunnen vergelijken met de labels van de pas van jullie hond? zit daar overal een laklaag op? (blinkt het?)

Als ik zeker weet dat deze honf nooit geen enkele vaccin heeft gekregen kan ik ten eerste een vaccin gaan halen bij de dierenarts( een andere dan!) en ten tweede eens die verkoper serieus aan de tand gaan voelen!

Ik voel mij dus echt belogen en bedrogen! en toch zeker nadat ik daar mijn verhaal had gedaan van de hond van mijn vrienden en dat ze dus recht in mijn gezicht stonden te liegen!

Ik krijg mijn afbeelding er niet in :-/

Dus ik zou zeggen, als je de afbeelding van de vaccin wilt zien, stuur ik wel een pm?

groetjes!

#2 Robin

Robin

Administrator

• Administrators
  • 306 posts

Posted 31 May 2010 - 08:19 PM

Hey Balou Balou

Dat is een gans verhaal dat je daar vertelt. Ik kan me heel goed inbeelden dat je nu met ontzettend veel twijfels zit, want er zijn inderdaad wat eigenaardigheden.

Het is heel jammer dat mensen dergelijke zaken tegenkomen. We kopen een hond met de beste bedoelingen (meestal toch) en willen hem of haar een zo goed mogelijke thuis geven. Je wil dus zeker niet dat je schat iets overkomt.
Zeker ook omdat jullie zoveel info opgezocht hebben over honden bewijst dat jullie er oprecht mee bezig waren om een hond te kiezen die zo goed mogelijk bij jullie past.

Een pasklaar antwoord is er natuurlijk niet om jullie twijfels van de baan te krijgen. Je zou natuurlijk altijd even een 2de opinie kunnen vragen aan een andere dierenarts. Dan ben je in ieder geval zeker dat je hondje niks mankeert hé.
Merk je dat hij gezondheidsproblemen vertoont?
Heeft jullie hond een stamboom? Normaal gezien hebben jullie daar ook documenten van gekregen.

Je hebt wel gelijk dat de plakkertjes op de vaccins in België blinken. Maar misschien is dat in het buitenland niet zo. Dat is iets dat ik niet weet.

Afbeeldingen kan je enkel in het bericht invoegen als het op een andere site gehost is.

Je kan wel gebruik maken van de functie bijlagen onderaan de website. Dan kan je een afbeelding als attachment toevoegen aan je bericht.

Groetjes en veel succes!

#3 4ke

4ke

Pasgeboren puppy

• Members
  • PipPip
  • 5 posts

Posted 15 July 2010 - 07:59 PM

Hallo,

wij hebben ongeveer een maand terug ook een hondje (dwergpincherke) aangeschaft in een kennel in Kuurne. Ik had op hun site gekeken, en ze leken me eigenlijk wel betrouwbaar. Ook de vele reacties van kopers op de site vond ik toch wel wijzen op een goede service.

De ontmoeting met onze kleine Moesjie gebeurde in een keet, want ze waren bezig met verbouwingswerken, maar ik had daar geen erg in, het was ook op de site vermeld.

We kregen 2 zusjes te zien en hadden ons hart al onmiddellijk verloren aan de kleinste. We kregen wel zo wat info over 't karakterke, haarverlies, eten, enz. Maar pas toen we volmondig zeiden "ja, we nemen ze" kregen we bij het ondertekenen van de papieren en overhandigen van 't boekje te horen dat het (ook) een Slovaakse was.

Nu, ik kon alleen maar denken van "spijtig dat ik niet eens een foto'ke van 't nest en de mama en papa zie" maar voor de rest stond ik er eigenlijk niet echt bij stil... 'k was nogal afgeleid door die kleine hé...

Maar bij mijn eerste dierenartsbezoek kreeg ik ook wel een beetje een tik op de vingers ivm het feit dat het een klein importproductje was...
Ik was eigenlijk een beetje g'ambeteerd door die reactie, want ik snapte niet waarom... maar nu ik uw verhaal lees... ik had me misschien beter moeten informeren...

Een bevriend koppel van ons, heeft een aantal jaren geleden hun hondje in dezelfde kennel gekocht (nu blijkt) en die hebben daar niet echt problemen mee gehad.

Vandaag ben ik met ons kleine terug naar de dierenarts geweest voor nog een paar spuitjes en kreeg deze keer toch de reactie "ondanks het eentje uit het buitenland is, het is wel ene mooike"
en het feit dat hij niets anders zegt (over gezondheid enz) vermoed ik toch dat ons Moesjie gezond is...

ik probeer het dus positief te blijven zien hé...

groetje
4ke

#4 Robin

Robin

Administrator

• Administrators
  • 306 posts

Posted 16 July 2010 - 07:10 PM

Hoi

Je moet inderdaad wat argwanend zijn als je een hondje aanschaft. Natuurlijk sta je er meestal niet bij stil. Zeker niet als alles op de website in orde blijkt. Positieve reacties van kopers kan natuurlijk iedereen toevoegen op een website.

Hondjes die uit het buitenland komen kunnen problemen vertonen omdat je daar verschillende broodfokkers hebt. Er wordt teveel met de honden gekweekt en ze verlaten veel te snel het nest. Allemaal niet goed voor de gezondheid van de puppies, dat spreekt voor zich.

Toch moet je ook positief blijven denken. Niet alle buitenlandse honden komen uit dergelijke omstandigheden.

Jouw verhaal en dat van het bevriende koppel bevestigen dit.

Ik ben blij voor jullie dat Moesjie in een goede gezondheid verkeerd.

Veel plezier nog met jullie hondje!!

#5 Jerome

Jerome

Volwassen puppy

• Members
  • PipPipPip
  • 123 posts

Posted 21 July 2010 - 11:24 AM

Hey allemaal,
Zo zie je maar ondanks de moeite en energie dat je gestoken hebt om toch maar een leuk en gezond hondje te  bekomen niet altijd evident is. Voor velen komt geld op de eerste plaatst en dat is vanzelfsprekend de reden dat er zoveel wordt gesjoemeld. Uitkijken en dubbelchecken is dus wel de boodschap. Eventueel mensen aanspreken die reeds een hondje bij deze fokker gekocht hebben kan eventueel een referentiepunt zijn. Toch ben ik zeker dat uw puppy heel goed zal verzorgd worden en zeer veel liefde zal krijgen,die je dubbel zult terugkrijgen. Het ga jullie goed.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users