Jump to content

Hondenwinkel Promo

hondenweiden

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Jerome

Jerome

Volwassen puppy

• Members
  • PipPipPip
  • 123 posts

Posted 10 April 2010 - 11:41 AM

Hey allemaal,

Een hondenweide, waar je je hond kan laten rondrennen en achter een balletje aanhollen is vanzelfsprekend super. Een heel goed idee vind ik. Helaas ziet dit er in werkelijkheid toch iets anders uit. De weide lig vol met drollen, zodat je zelf niet weet waar je moet lopen en je hond evenmin. Moest elk baasje zijn verantwoordelijkheid opnemen en alles wat zijn hond achterlaat wegruimen dan zou dit heel wat beter zijn. Als je het mij vraagt is dit toch helemaal geen corvee en zo gebeurd. Dan pas kan iedereen die dit wenst er op een propere manier gebruik van maken. En het is dat toch  dat wij allemaal willen.

#2 Robin

Robin

Administrator

• Administrators
  • 306 posts

Posted 15 April 2010 - 07:43 PM

Helemaal mee eens. In plaats van blij te zijn dat we een mooie weide krijgen waar de honden zich eens goed kunnen uitleven, maken we er een puinhoop van. Tot zover de goede initiatieven natuurlijk.

Iedereen zou beter zelf even zijn verantwoordelijkheden opnemen.

Veel plezier in de wijden, maar hou het proper :D

#3 4ke

4ke

Pasgeboren puppy

• Members
  • PipPip
  • 5 posts

Posted 30 July 2010 - 04:35 PM

Hallo, wij zijn al een paar keer naar de hondenweide geweest aan 't containerpark in Gentbrugge. En ik moet toch toegeven dat het daar relatief proper ligt. Misschien kunnen jullie daar 'ns gaan zien? ik vind persoonlijk de hondentoiletten niet zo'n proper iets... Kan me moeilijk inbeelden dat honden dat leuk vinden om daarin te gaan...

#4 Robin

Robin

Administrator

• Administrators
  • 306 posts

Posted 30 July 2010 - 07:31 PM

Hey

Onze hond is het heel goed gewend om in de hondentoiletten te gaan. Hij weet ze allemaal zijn en volgt zelf een route om ze te vinden. Hij zal bijna nooit zijn behoeften langs de kant doen, altijd in de hondentoiletten.

#5 4ke

4ke

Pasgeboren puppy

• Members
  • PipPip
  • 5 posts

Posted 30 July 2010 - 08:03 PM

Hey

Onze hond is het heel goed gewend om in de hondentoiletten te gaan. Hij weet ze allemaal zijn en volgt zelf een route om ze te vinden. Hij zal bijna nooit zijn behoeften langs de kant doen, altijd in de hondentoiletten.

Waauw, goed getraind :-) ik heb het al eens geprobeerd met ons Moesj, maar het spreekt haar niet echt aan.  Hebben ook wel ff moeten zoeken om haar behoefte te doen, want tijdens de wandeling deed ze nooit iets, maar zodra weer binnen liet ze los. :-( nu laten we schuifraam open en gaat ze op het terras. Gelukkig maar!  Maar 'k vraag me wel af wat we in de winter gaan doen :-s

#6 Robin

Robin

Administrator

• Administrators
  • 306 posts

Posted 31 July 2010 - 10:23 AM

Hey 4ke

Wij hebben het onze hond geleerd door hem telkens te belonen als hij zijn behoeften in het hondentoilet deed. Dit kan je gemakkelijk doen met een koekje.

Op een bepaald punt beseffen ze wel wat de bedoeling is. Bij ons deed hij zijn behoeften zelfs verschillende keren na elkaar om telkens terug een koekje te krijgen. Dan hebben we maar besloten om geen koekjes meer te geven. Hij wist goed genoeg wat de bedoeling was :)

Je kan er ook een commando aan koppelen zodat hij weet wat de bedoeling is en dat je hem ook op commando kan laten gaan. Dat is natuurlijk nog een stapje verder :)

#7 Jerome

Jerome

Volwassen puppy

• Members
  • PipPipPip
  • 123 posts

Posted 15 August 2010 - 01:40 PM

Ik lees dat je hondentoiletten niet zo proper vind. Toch moet je weten dat deze dagelijks worden opgekuist en maandelijks worden ontsmet. Wanneer je hond zijn behoefte doet in parken of op de straat is ook alles niet zo netjes.  Je hond loopt tussen de struiken en je weet helemaal niet wat daar nog allemaal ligt. in een hondentoilet heb je daar toch meer controle op vind ik.
Maar ja ieder zijn meug zou ik zeggen. Doei.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users