Hey
Wie houdt de tanden van zijn hond in een optimale conditie? Als je er enkele artikelen op naleest dan zie je veel honden na 3 jaar al een gebit hebben dat in een heel slechte staat is.
Ikzelf geef mijn hond regelmatig iets hard om op te bijten. In de dierenwinkel kan je heel wat tandverzorgend eten vinden.
Een mooi voorbeeld zijn de Dentastix van Pedigree. Ik heb wel de indruk dat deze heel snel op zijn. Kan natuurlijk wel aan mijn hond liggen :)
Je hebt ook "eten" of "snoep", hangt er een beetje vanaf hoe je het wilt noemen :) , dat eruit ziet als een tandenborstel. Meestal hebben deze een groene kleur. Deze zijn veel harder en ik denk dat deze wel meer effect hebben.
Natuurlijk is voorkomen veel beter dan genezen. Al deze hondenvoeding is zeker geen wondermiddel. Het is eerder ter ondersteuning.
Omwille van deze reden geef ik mijn hond ook hondenbrokken aangezien dit ook harder is dat zachte of natte voeding.
Tandhygiëne bij honden
Started by
Robin
, Mar 28 2010 12:00 PM
7 replies to this topic
Posted 28 March 2010 - 12:00 PM
Posted 30 March 2010 - 03:02 PM
hey,
die van ons krijgen regelmatig een bot en bullepezen,
dit is goed hard en heel goed voor de tanden,
de dentastix geven we ook af en toe, al twijfel ik wel aan de werking hiervan (veel te snel op en te slap naar mijn mening)
de tandenborsteltjes lusten de onze niet
groeten lien
die van ons krijgen regelmatig een bot en bullepezen,
dit is goed hard en heel goed voor de tanden,
de dentastix geven we ook af en toe, al twijfel ik wel aan de werking hiervan (veel te snel op en te slap naar mijn mening)
de tandenborsteltjes lusten de onze niet
groeten lien
Posted 30 March 2010 - 07:13 PM
Ik heb ook de indruk dat die dentastix heel snel op zijn. Bij voorkeur geef ik de andere tandenborsteltjes :)
Posted 04 April 2010 - 11:53 AM
Hey allemaal,
De tanden van je hond gezond houden is een must. Toch denk ik dat weinig mensen daar uiteindelijk rekening mee houden. Meestal gaan ze naar de dierenarts als hun hond effectief problemen heeft met zijn tanden. En ja eigenlijk is het dan al een beetje te laat. Voorkomen is altijd beter dan genezen. Zoetigheden geven aan je hond is immers uit ten boze. Iedereen weet dit wel, maar ja dat ene koekje of chocolaatje zal wel het verschil niet maken, denken ze dan. Niet doen zou ik zeggen als je hond graag ziet. Geef hem liever een hondekoekje dit is voor hem even tof.
De tanden van je hond gezond houden is een must. Toch denk ik dat weinig mensen daar uiteindelijk rekening mee houden. Meestal gaan ze naar de dierenarts als hun hond effectief problemen heeft met zijn tanden. En ja eigenlijk is het dan al een beetje te laat. Voorkomen is altijd beter dan genezen. Zoetigheden geven aan je hond is immers uit ten boze. Iedereen weet dit wel, maar ja dat ene koekje of chocolaatje zal wel het verschil niet maken, denken ze dan. Niet doen zou ik zeggen als je hond graag ziet. Geef hem liever een hondekoekje dit is voor hem even tof.
Posted 05 April 2010 - 04:58 PM
Hey Jerome
Je hebt gelijk. Snoep is ongezond voor je hond. Beter geef je hem hondensnoepjes die geschikt zijn. Hier mag je natuurlijk ook niet teveel van geven want dit is supplementaire voeding. Als je hier teveel van geeft, zal je het snel merken aan zijn gewicht.
Je hebt gelijk. Snoep is ongezond voor je hond. Beter geef je hem hondensnoepjes die geschikt zijn. Hier mag je natuurlijk ook niet teveel van geven want dit is supplementaire voeding. Als je hier teveel van geeft, zal je het snel merken aan zijn gewicht.
Posted 11 April 2010 - 03:50 PM
Dit is wel een leuk promotiefilmpje voor de Dentastix. :)
Baat het niet dan schaadt het niet hé.
Als je het wil bekijken dan klik je maar snel op de volgende link:
Promotiefilmpje Dentastix
Baat het niet dan schaadt het niet hé.
Als je het wil bekijken dan klik je maar snel op de volgende link:
Promotiefilmpje Dentastix
Posted 10 December 2011 - 12:47 PM
Ik zelf poets mijn hond haar tanden,met natuurlijk speciale hondentandpasta 
Ik heb het aangeleerd als ze klein was & ze laat dit ook makkelijker toe als ze moe is,
Bv. s'avonds als ze in haar mandje ligt:)
Dan poets ik voorzichtig haar tanden.
Overdag gaat dat wat moeilijk, omdat ze nog veel energie heeft enz xD
Dus doe ik het om de 2 dagen is poesten & natuurlijk vind ze die tandpasta, Jammiee!!
Ik heb het aangeleerd als ze klein was & ze laat dit ook makkelijker toe als ze moe is,
Bv. s'avonds als ze in haar mandje ligt:)
Dan poets ik voorzichtig haar tanden.
Overdag gaat dat wat moeilijk, omdat ze nog veel energie heeft enz xD
Dus doe ik het om de 2 dagen is poesten & natuurlijk vind ze die tandpasta, Jammiee!!
Hallo, Ik Ben Melissa
Ik ben 16 jaar & ik hou enorm veel van honden
Zelf heb ik een American Stafford:)

Posted 10 December 2011 - 01:18 PM
Amai om de 2 dagen haar tanden poetsen. Je maakt er je werk van 
Gebruik je ook beentjes zoals Dentastix?
Gebruik je ook beentjes zoals Dentastix?
Word fan van Doggie's Paradise op Facebook!
Volg Doggie's Paradise op Twitter en blijf op de hoogte van alle nieuwtjes!
Volg Doggie's Paradise op Twitter en blijf op de hoogte van alle nieuwtjes!
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users