Jump to content

Hondenwinkel Promo

hondennamen

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Jerome

Jerome

Volwassen puppy

• Members
  • PipPipPip
  • 123 posts

Posted 14 March 2010 - 05:32 PM

Een naam geven aan je hond is altijd een spannend moment. Je kan alle kanten uit. Is het een mensennaam of koosnaampje of gewoon een leuke ingeving; steeds is het wikken en wegen, want de meeste mensen hebben wel verschillende namen in hun achterhoofd. Let wel op dat het voor geruime tijd is en je moet hem wel leuk blijven vinden, het is niet voor maar eventjes.
Je verandert de naam van je hond ook niet om de haverklap, niet. Dus toch even nadenken is de boodschap. Laat eens wat leuke, toffe of originele namen horen. Ik hou deze rubriek zeker in de gaten.

#2 Robin

Robin

Administrator

• Administrators
  • 306 posts

Posted 28 March 2010 - 12:04 PM

Hey Jerome

Ik vind eveneens dat je goed moet nadenken voordat je je hond een naam geeft. Probeer ervoor te zorgen dat je geen trendgevoelige zaken als hondennaam kiest want daar kan je achteraf spijt van hebben.

Het is ook altijd leuk om in te spelen op je hond zijn uiterlijk of zijn karakter. Dit laatste is natuurlijk wat moeilijker aangezien je hem onmiddellijk een naam geeft als hij bij je komt wonen. Je kent je hond dan nog niet goed genoeg.

#3 ikbenraar

ikbenraar

Volwassen puppy

• Members
  • PipPipPip
  • 62 posts

Posted 13 January 2011 - 08:27 PM

mijn hond is : Chico , ie is gemaakt voor die naam, superschattig!! :D

#4 Robin

Robin

Administrator

• Administrators
  • 306 posts

Posted 14 January 2011 - 08:31 PM

Is inderdaad wel een leuke naam :)
Word fan van Doggie's Paradise op Facebook!
Volg Doggie's Paradise op Twitter en blijf op de hoogte van alle nieuwtjes!

#5 ikbenraar

ikbenraar

Volwassen puppy

• Members
  • PipPipPip
  • 62 posts

Posted 15 January 2011 - 10:43 AM

xD thx

#6 Bieke

Bieke

Puppy op verkenning

• Members
  • PipPip
  • 24 posts

Posted 25 March 2011 - 11:43 AM

Christo's naam hebben we gekozen omdat we veel houden van de kunstwerken van de 'inpakkunstenaar' Christo, en omdat dat kleine bolleke labrador ons direct helemaal 'ingepakt' had toen we hem zagen.
Maar een erg toepasselijke naam vond ik "Othello" voor een Airedale Terrier die wij gekend hebben : zoals de Moor in Shakespeare's werk, had de hond zwarte krullekes bovenaan en zijn lijf eronder was bruin... Een beetje een doordenkertje, maar daarom net zo mooi gevonden.
Nog veel forumplezier,
Bieke

#7 Robin

Robin

Administrator

• Administrators
  • 306 posts

Posted 26 March 2011 - 04:13 PM

Het is duidelijk dat je goed nadenkt over hondennamen. Vroeger gaven de mensen meestal dezelfde namen aan alle honden. Bijvoorbeeld Bob, Billy,... Tegenwoordig merk je toch veel andere leuke namen.
Word fan van Doggie's Paradise op Facebook!
Volg Doggie's Paradise op Twitter en blijf op de hoogte van alle nieuwtjes!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users