Jump to content

Hondenwinkel Promo

Agressieve hond

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Twinkel

Twinkel

Pasgeboren puppy

• Members
  • PipPip
  • 9 posts

Posted 10 March 2010 - 07:51 PM

Hey,
Ik heb een hond die soms heel lief is maar op bepaalde momenten wordt hij agressief en het is niet mogelijk om hem dan onder controle te krijgen. Als je iets doet dat niet naar zijn zin is dan gromt hij. Weet iemand raad?

#2 lilicat

lilicat

Puppy

• Members
  • PipPipPip
  • 31 posts

Posted 30 March 2010 - 02:46 PM

hey,
wat bedoel je ermee dat hij agressief reageert? Wat doet hij dan en hoe reageer jij hier op?
Is het in bepaalde situaties dat hij zo reageert?
Agressie verschilt van hond tot hond en is meestal zelfs geen echte agressie, er zijn maar zeer weinig honden die echt agressief zijn.
Welk ras is je hond en hoe oud?
groeten lien

#3 Twinkel

Twinkel

Pasgeboren puppy

• Members
  • PipPip
  • 9 posts

Posted 04 April 2010 - 07:20 PM

Met agressief reageren bedoel ik dat mijn hond begint te grommen en snauwen. Bv: In een bepaalde situatie heeft de hond eten van tafel genomen of iets anders genomen. Als je dit wilt afnemen dan is dat niet mogelijk. Hij begint dan te grommen en te snauwen en zoekt oogcontact als je het zou afnemen dan zou hij echt bijten. Ook als je niet de intentie hebt om het af te nemen maar je passeert nog maar in de buurt begint hij ook erg te grommen.

Er is nog een situatie waar hij denk ik agressief uit de hoek komt. Wij hebben namelijk katten in onze garage zitten en de hond wil altijd de garage binnen om het katte eten op te eten en dan kan je hem onmogelijk tegen houden als je de deur van de garage openhoudt. In andere situaties kan hij heel lief zijn. Het is echt soms dag en nacht verschil. Mijn hond is een engelse cocker spaniel (reu) en drie jaar oud.

Groetjes Twinkel

hey,

wat bedoel je ermee dat hij agressief reageert? Wat doet hij dan en hoe reageer jij hier op?
Is het in bepaalde situaties dat hij zo reageert?
Agressie verschilt van hond tot hond en is meestal zelfs geen echte agressie, er zijn maar zeer weinig honden die echt agressief zijn.
Welk ras is je hond en hoe oud?
groeten lien
[/quote]

#4 MamavanHailie

MamavanHailie

Pasgeboren puppy

• Members
  • PipPip
  • 7 posts

Posted 06 October 2010 - 02:59 PM

Met agressief reageren bedoel ik dat mijn hond begint te grommen en snauwen. Bv: In een bepaalde situatie heeft de hond eten van tafel genomen of iets anders genomen. Als je dit wilt afnemen dan is dat niet mogelijk. Hij begint dan te grommen en te snauwen en zoekt oogcontact als je het zou afnemen dan zou hij echt bijten. Ook als je niet de intentie hebt om het af te nemen maar je passeert nog maar in de buurt begint hij ook erg te grommen.

Er is nog een situatie waar hij denk ik agressief uit de hoek komt. Wij hebben namelijk katten in onze garage zitten en de hond wil altijd de garage binnen om het katte eten op te eten en dan kan je hem onmogelijk tegen houden als je de deur van de garage openhoudt. In andere situaties kan hij heel lief zijn. Het is echt soms dag en nacht verschil. Mijn hond is een engelse cocker spaniel (reu) en drie jaar oud.

Groetjes Twinkel

Dit zijn echte tekenen van dominantie ... je moet laten zien wie de baas is ... jij dus
hij wil doen wat hij wil en als jij nee zegt tolereert hij dat niet.

hier een paar tips !

1. Laat de hond bij het naar binnen en buiten gaan altijd wachten (zitten) tot jij eerst bent gegaan.

2.Wees consequent. Als hij vandaag iets niet mag, dan mag hij dat morgen ook niet.

3. Als je de hond een opdracht geeft, zorg er dan voor dat hij deze steeds uitvoert.

4. Als de hond niet aan de kant gaat omdat jij eraan komt, heeft hij niet voldoende respect voor jou en daagt hij je in feite uit. Loop dan gewoon door zonder je in te houden. Een keer tegen hem opbotsen kan geen kwaad. De hond zal de volgende keer aan de kant gaan want jij bent de baas.

6.Geef de hond eten nadat het gezin eten heeft gehad.
Laat de hond wachten vooraleer hij mag eten en geef een commando wanneer hij mag beginnen.

onthoud JIJ bent de baas!

Posted Image

#5 Robin

Robin

Administrator

• Administrators
  • 306 posts

Posted 06 October 2010 - 07:48 PM

Heel nuttige tips die zeker eens uitgeprobeerd kunnen worden. Het wordt natuurlijk een pak lastiger als de hond dit gedrag al een ganse tijd gewoon is. Dan zal er veel consequenter gereageerd moeten worden gedurende een langere periode voor je het gewenste resultaat bereikt. Doorbijten is de boodschap en zeker niet opgeven, ookal is het moeilijk.
Word fan van Doggie's Paradise op Facebook!
Volg Doggie's Paradise op Twitter en blijf op de hoogte van alle nieuwtjes!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users