Hey,
Hondenbrokken zijn nog steeds het beste voor je hond zijn tanden. Tanden moeten worden gebruikt om een gezond gebit te hebben. Mee-eten van tafel of andere zachte voeding zijn dan eigenlijk ook een beetje uit ten boze. Ik las dat afwisselen van smaak helemaal niet nodig zijn voor je hond. Een hond is immers geen mens, beste blijf je dan ook bij dezelfde smaak; t.t.z. altijd kip of altijd lam ... enz ... Zijn er mensen met een andere mening? Zo ja wij horen dit graag.
Jerome
hondenbrokken
Started by
Jerome
, Feb 07 2010 07:58 PM
8 replies to this topic
Posted 07 February 2010 - 07:58 PM
Posted 16 February 2010 - 05:44 PM
hey,
ja ik heb een heel andere mening,
uit brokken zijn al heel wat voedingsstoffen uitgeperst en ik vind zelf dat in brokken niet zo heel veel meer in zit
ik geef liever duck, maar ja men kiest zelf wat men zijn hond geeft natuurlijk
onze honden hadden er een betere stoelgang door en heeft ook invloed op sommige probleem gedragingen van de hond
en wat hun tanden betreft, wij geven na hun eten regelmatig een bullepees, dan is dat ook opgelost
ja ik heb een heel andere mening,
uit brokken zijn al heel wat voedingsstoffen uitgeperst en ik vind zelf dat in brokken niet zo heel veel meer in zit
ik geef liever duck, maar ja men kiest zelf wat men zijn hond geeft natuurlijk
onze honden hadden er een betere stoelgang door en heeft ook invloed op sommige probleem gedragingen van de hond
en wat hun tanden betreft, wij geven na hun eten regelmatig een bullepees, dan is dat ook opgelost
Posted 28 March 2010 - 11:48 AM
Hey lilicat
Ik denk dat er over voeding heel wat gediscussieerd wordt :)
Iedereen moet natuurlijk zelf wat uitzoeken, wat het best past voor zijn hond. Elke hond reageert anders op de verschillende soorten voeding.
Mijn hond eet ook brokken, maar hij is wel al verschillende keren van voeding verandert. Op een bepaalt moment wou hij zijn oude brokken niet meer hebben en moesten we noodgedwongen wel andere kopen.
De eerste keer dat hij deze kreeg, was hij wel argwanend. Een paar brokjes proberen en blijkbaar vielen ze in de smaak, want nu kunnen ze niet snel genoeg op zijn.
Wat wij wel merken is dat zijn stoelgang veel dunner is als hij varkensoren en varkenspoten in de honing eet. Dus dit geven we hem niet frequent.
Ik denk dat er over voeding heel wat gediscussieerd wordt :)
Iedereen moet natuurlijk zelf wat uitzoeken, wat het best past voor zijn hond. Elke hond reageert anders op de verschillende soorten voeding.
Mijn hond eet ook brokken, maar hij is wel al verschillende keren van voeding verandert. Op een bepaalt moment wou hij zijn oude brokken niet meer hebben en moesten we noodgedwongen wel andere kopen.
De eerste keer dat hij deze kreeg, was hij wel argwanend. Een paar brokjes proberen en blijkbaar vielen ze in de smaak, want nu kunnen ze niet snel genoeg op zijn.
Wat wij wel merken is dat zijn stoelgang veel dunner is als hij varkensoren en varkenspoten in de honing eet. Dus dit geven we hem niet frequent.
Posted 30 March 2010 - 03:00 PM
hey,
ja idd het hangt ook een beetje af van hond tot hond natuurlijk,
ik begrijp alleen niet zo goed waarom iedereen brokken wil geven, naar mijn mening zit daar niet veel meer in,
ik vind natuurvoeding gezonder en even gemakkelijk om te geven, is wel iets duurder natuurlijk,
maar ja iedereen kiest voor zichzelf wat goed is voor zijn hond natuurlijk
groeten lien
ja idd het hangt ook een beetje af van hond tot hond natuurlijk,
ik begrijp alleen niet zo goed waarom iedereen brokken wil geven, naar mijn mening zit daar niet veel meer in,
ik vind natuurvoeding gezonder en even gemakkelijk om te geven, is wel iets duurder natuurlijk,
maar ja iedereen kiest voor zichzelf wat goed is voor zijn hond natuurlijk
groeten lien
Posted 30 March 2010 - 07:14 PM
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat die natuurvoeding minder gekend is.
Ikzelf heb er ook nog niet echt van gehoord. En je hoort altijd zeggen dat droogvoer beter is dan natvoer... Vandaar :)
Ikzelf heb er ook nog niet echt van gehoord. En je hoort altijd zeggen dat droogvoer beter is dan natvoer... Vandaar :)
Posted 30 March 2010 - 08:44 PM
hehe tja ze moeten het toch op een of andere manier verkopen, ik vind brokken allemaal heel commercieel, maar qua voedingswaarde vind ik het niet zo goed, al zijn er wel veel honden die het goed doen op hondenbrokken natuurlijk
ze beweren namelijk dat brokken beter zouden zijn voor de tanden en ja op natuurvoeding moeten ze niet hard bijten das waar, maar je moet er dan ook de nodige zaken bijgeven om de tanden te verzorgen en dan lukt dit prima :)
En als je eens opzoekt zijn er genoeg sites die natuurvoeding aanbieden hoor zoals duck en natures
ze beweren namelijk dat brokken beter zouden zijn voor de tanden en ja op natuurvoeding moeten ze niet hard bijten das waar, maar je moet er dan ook de nodige zaken bijgeven om de tanden te verzorgen en dan lukt dit prima :)
En als je eens opzoekt zijn er genoeg sites die natuurvoeding aanbieden hoor zoals duck en natures
Posted 31 March 2010 - 05:27 PM
Zal het zeker eens in de gaten houden :)
Is een feit dat commerciƫle dingen altijd meer aandacht krijgen. Ik veronderstel dat je bij de verschillende soorten droogvoer ook verschillende soorten kwaliteit hebt.
Is altijd een beetje zoeken wat het best bij je hond past.
Is een feit dat commerciƫle dingen altijd meer aandacht krijgen. Ik veronderstel dat je bij de verschillende soorten droogvoer ook verschillende soorten kwaliteit hebt.
Is altijd een beetje zoeken wat het best bij je hond past.
Posted 04 April 2010 - 12:12 PM
In discussie gaan is steeds leerzaam, wij hebben immers allen een andere mening. Ik ken mensen die zweren om je hond te laten mee-eten van tafel. Hun hond is nooit ziek en heeft geen problemen zo staven ze hun mening. Toch heb ik mijn bedenkingen. Ik kan mij niet voorstellen dat het pakweg 20 jaar zoveel beter was dan nu. Uit wetenschappelijk onderzoek is toch gebleken dat vaste voeding heel goede resultaten oplevert. Moeten wij dit dan betwisten?
Posted 05 April 2010 - 04:59 PM
Iedereen heeft er wel zijn eigen mening over. Sowieso is harde voeding veel beter dan zachte voeding. Zeker als je niks aan je hond geeft om zijn gebit te verzorgen.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users