Jump to content

Hondenwinkel Promo

Huisdierenbezitter gaat veel naar de dierenarts

• Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Robin

Robin

Administrator

• Administrators
  • 306 posts

Posted 29 November 2009 - 07:08 PM

Baasjes gaan volgens dit artikel vaak naar dierenarts om hun lieveling in topvorm te houden;

Vier op de tien huisdierenbezitters in Nederland brengt jaarlijks minimaal twee keer een bezoek aan de dierenarts. Bezitters van honden en katten gaan vooral naar de dierenarts om hun dier te laten inenten, te laten castreren of te laten steriliseren. Dit komt naar voren uit onderzoek van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde, gehouden onder 1.627 respondenten.

Verder meldt het onderzoek dat een huisdierenbezitter in ons land gemiddeld drie huisdieren heeft. Het favoriete huisdier is de kat. Katten zijn volgens de onderzoekers zo populair omdat deze dieren minder afhankelijk zijn van hun baas dan een hond. Toch blijkt de hond ook nog steeds een heel geliefd huisdier te zijn.

Verder blijkt uit het onderzoek dat 60% van de Nederlandse huisdierenbezitters een kat heeft, 54% bezit een hond, 12% heeft vissen, 10% heeft vogels of konijnen en 8% ten slotte bezit andere knaagdieren.

Bron: MD Weekly

#2 Jerome

Jerome

Volwassen puppy

• Members
  • PipPipPip
  • 123 posts

Posted 04 April 2010 - 12:23 PM

Ik ga met mijn hond zeker jaarlijks één maal op doktersbezoek. Dit is dan om de nodige inspuitingen te krijgen en een algemene controle. Vanzelfsprekend gebeurd het dat er tussenin nog even moet worden binnengesprongen.
Maat hij komt helemaal niets tekort. En dat is dan ook de bedoeling denk ik.

#3 Robin

Robin

Administrator

• Administrators
  • 306 posts

Posted 05 April 2010 - 04:56 PM

Inderdaad, als je ervoor kiest om een hond (of gelijk welk ander huisdier) te houden dan moet je ze ook de beste zorgen geven. Anders moet je er maar niet aan beginnen.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users