Jump to content

Hondenwinkel Promo

Mijn hond blijft maar bijten

• Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 britt7

britt7

Pasgeboren puppy

• Members
  • PipPip
  • 2 posts

Posted 19 February 2012 - 06:39 PM

Hey,
Weet iemand hoe ik mijn hond kan helpen?? Mijn hond blijft agressief. We gaan al een jaar naar een hondentemmer, maar daar is hij lief en luistert hij maar vanaf dat hij thuis is luistert hij niet. Wanneer hij iets heeft en we het willen afpakken bijt hij naar ons. Gisteren is het zelfs gebeurd dat we wilde gaan slapen en de hond lag op het bed dat hij agressief werd en in de aanval ging. We mochten van hem niet meer in het bed. Ik dacht misschien een muilband kopen en deze alle dagen op laten enkel voor het eten afdoen. Maar ik vind dit zo erg voor mijn hond. Zou ik het best de muilband gaan halen?? Zo ja welke raden jullie mij aan?? Het mag wel niet rap kapot zijn, want mijn hond maakt alles nogal snel kapot. Of heeft iemand anders een idee wat ik zou kunnen doen?? Alstublieft als je iets weet laat het dan weten, want het wordt maar erger en erger!!
Groetjes
Britt

#2 Robin

Robin

Administrator

• Administrators
  • 306 posts

Posted 19 February 2012 - 08:13 PM

Dag Britt

De reden dat je hond anders reageert als de hondentrainer erbij is waarschijnlijk omdat dit een vreemde is. Hij probeert wat af te toetsen hoever hij kan gaan. De trainer zal natuurlijk op zijn strepen staan dus blijft de situatie onder controle. Wat jullie betreft weet de hond natuurlijk wat wel en niet kan en in zijn ogen zijn jullie niet de baas. Vandaar dat hij ook dergelijk gedrag vertoont. Om dit gedrag af te leren zal heel wat geduld en vastberadenheid van jullie kant nodig zijn. Jullie zullen hem heel wat vrijheden moeten afnemen om duidelijk te maken dat niet hij de baas is, maar jullie. Maak dus zeker goed afspraken onderling zodat jullie hem consistent aanpakken.

Ik zou bijvoorbeeld al beginnen met hem niet meer op de slaapkamer te laten en al zeker niet in bed. Een hond hoort daar niet thuis. Op deze manier gaat hij denken dat hij op gelijke stand met jullie leeft. Zeker als je een dominante hond hebt, loop je het risico dat hij boven jullie probeert te staan in de rangorde. Zoek een andere slaapplaats voor hem, bijvoorbeeld in de keuken. Bij voorkeur een plek waar hij niet teveel kapot kan maken want als hij altijd gewend geweest is om bij jullie te slapen dan zou hij wel eens vervelend kunnen doen. Zorg er wel voor dat hij wat bekende dingen in de buurt heeft zoals een hondenmand of kussen. Hij moet zich wel op zijn gemak voelen dus zeker geen vreemde plek kiezen.

Nog enkele tips: Als jullie tv kijken, laat de hond zeker niet in de zetel. Ga altijd voor hem een ruimte in. Je hond mag nooit eerst gaan. Dit voorrecht is behouden aan de leider van de roedel en dat is zeker hij niet. Laat je hond ook steeds eten nadat je zelf gegeten hebt. Leiders eten eerst en dan pas de rest. Laat je hond ook wachten voor hij begint te eten en geef hem een commando dat dit toegelaten is. Al deze dingen zullen hem aantonen dat jullie het voor het zeggen hebben.

Dit is natuurlijk niet iets dat van vandaag op morgen zal veranderen, maar als jullie consistent zijn dan komt het wel goed denk ik. De dingen die ik hier aanhaal zijn natuurlijk maar een fractie van dingen die je kan doen. Overleg zeker ook met jullie hondentrainer.

Veel succes!
Word fan van Doggie's Paradise op Facebook!
Volg Doggie's Paradise op Twitter en blijf op de hoogte van alle nieuwtjes!

#3 britt7

britt7

Pasgeboren puppy

• Members
  • PipPip
  • 2 posts

Posted 19 February 2012 - 08:23 PM

Bedankt ik zal dit zeker toepassen en hoop zo dat het beter zal gaan.
Bedankt.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users