De eindejaarsperiode komt er weer aan en dan liggen er natuurlijk veel pakjes onder de kerstboom. Sommige mensen kiezen voor boeken, anderen voor cd's, parfum of een elektrisch toestel zoals een iPhone of iPad. Natuurlijk zijn er ook mensen die een schattige puppy als cadeau geven. Op zich is dit geen probleem op voorwaarde dat je 100% zeker weet dat de persoon in kwestie ook een puppy wil. Jonge hondjes zijn altijd heel schattig, maar het is geen speelgoed. Achter die schattige puppy schuilt een jonge hond die heel wat aandacht en verzorging nodig heeft. Verwacht je dus zeker aan een lange opvoedingsperiode en vele wandelingen in zowel mooi als regenachtig weer. Al deze verschillende dingen zorgen ervoor dat een hond plots een pak minder interessant wordt. Tijdens een vakantieperiode valt dit allemaal nog goed mee maar eenmaal dat je terug naar school of naar het werk moet is dit een extra 'last' die erbij komt. Ook een lange vakantie kan voor problemen zorgen want in veel gevallen moet je voor opvang voor je hond zorgen en dit kost uiteraard geld.
Denk dus heel goed na want januari is traditioneel een drukke periode voor de hondenasielen. Vele mensen beseffen dan dat een hondje eigenlijk niet in hun gezin past en willen er dan zo snel mogelijk van af. We willen alle honden graag deze ellende besparen want zij verlangen enkel naar een warm gezin dat oprecht voor hen wil zorgen en daar graag moeite voor wil doen. Het is nu eenmaal niet allemaal rozengeur en maneschijn. Opvallend is ook dat er steeds meer kleinere honden binnengebracht worden in de asielcentra.
Laat de pret in de eindejaarsperiode zeker niet bederven en als je echt een hondje wil en je houdt al het bovenstaande in het achterhoofd dan weet je waar je aan toe bent. Als je bereid bent om toch nog je taak ten volle te vervullen dan is er niks dat je tegen hoeft te houden.
Ik wens iedereen alvast een zalig kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar!
Een hond als eindejaarscadeau is een slecht idee
Started by
Robin
, Dec 18 2011 08:13 PM
1 reply to this topic
Posted 18 December 2011 - 08:13 PM
Word fan van Doggie's Paradise op Facebook!
Volg Doggie's Paradise op Twitter en blijf op de hoogte van alle nieuwtjes!
Volg Doggie's Paradise op Twitter en blijf op de hoogte van alle nieuwtjes!
Posted 24 December 2011 - 10:59 AM
Hey allemaal,
Zelf zou ik niet beter kunnen verwoorden. Ik sta er dan ook ten volle achter. Denk goed na voor je aan zo'n avontuur begint. Toch is het vanzelfsprekend niet allemaal zo erg als je echt van honden houdt. Dan heb je al deze zorgen er graag voor over. Daarom ben je echt een hondenvriend. En weet je uw hond geeft je alles dubbel en dik terug.
Zelf zou ik niet beter kunnen verwoorden. Ik sta er dan ook ten volle achter. Denk goed na voor je aan zo'n avontuur begint. Toch is het vanzelfsprekend niet allemaal zo erg als je echt van honden houdt. Dan heb je al deze zorgen er graag voor over. Daarom ben je echt een hondenvriend. En weet je uw hond geeft je alles dubbel en dik terug.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users