Jump to content

Hondenwinkel Promo

Mensen gezocht voor onderzoek met ongecastreerde reu en teef

• Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Seppe

Seppe

Pasgeboren puppy

• Members
  • PipPip
  • 2 posts

Posted 26 October 2011 - 01:48 PM

Hallo lieve hondenvrienden!

Mijn naam is Seppe en ik ben student dierenzorg. Ik zit nu in mijn laatste jaar en ik moet een thesis maken ivm honden. En ik zoek nog mensen die zouden willen meewerken aan mijn onderzoek. Het gaat over het volgende:

Mijn onderzoek gaat over het feromoon DAP. Ik weet niet of jullie het kennen maar dit feromoon zorgt ervoor dat de hond zich rustiger voelt. Het is bijvoorbeeld handig voor honden die misselijk zijn in de auto. Wanneer je dan een DAP-spray gebruikt, zal de hond zich niet zo ziek voelen.
Hetgene ik moet testen is of DAP ook een effect heeft op de deklust bij een reu. Het DAP-feromoon is namelijk het tegenovergestelde van het bronstferomoon.
Dus nu zoek ik mensen die thuis een ongecastreerde reu en teef hebben en die niet van plan zijn om ze met elkaar te laten dekken.
Het is dan de bedoeling om de teef tijdens haar loopse periode een halsband aan te doen die het DAP-feromoon bevat en dan te kijken of de reu rustiger reageert dan anders (de vorige perioden wanneer de teef loops was)

Voor de mensen die meewerken aan het onderzoek levert het alleen maar voordelen op want normaal moeten zij hun reu uit de buurt van hun teef houden als deze loops is.
De reu loopt dan vervelend rond en zal janken of geluidjes maken om bij de teef te kunnen.
In het slechtste geval werkt de DAP-halsband niet en veranderd er niets aan het gedrag van de reu. En in het beste geval wordt hij kalmer en heeft hij minder last van zijn hormonen.

Als je wil meewerken, gelieve mij dan te contacteren via dit forum of op mijn e-mailadres.
Of als jullie mensen kennen die thuis een ongecastreerde reu en teef hebben, mag je het mij altijd laten weten!

Alvast bedankt!

Vele groetjes,
Seppe

#2 Seppe

Seppe

Pasgeboren puppy

• Members
  • PipPip
  • 2 posts

Posted 22 November 2011 - 07:37 PM

Zijn er hondenliefhebbers die ondertussen nog willen meewerken? Ik heb er nog een paar nodig.

Groetjeeeeeees

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users