Springen naar inhoud

Dwergkeeshondje - blaffer

Er zijn 1 reacties in dit onderwerp

#1 welkelke

Pasgeboren puppy

• Members
  • PipPip
  • 1 berichten

Geplaatst op 20 October 2011 - 10:47 PM

Ik wil graag een pomeriaantje, alleen: ik woon op een appartement en blaffende honden zijn niet erg vriendelijk tegenover de buren natuurlijk.
Hoelang zou het duren voor ik een puppy dit kan afleren.
Ik denk een weekje vrijaf te nemen in het begin, en nadien kom ik over de lunchpauze naar huis (ik werk fulltime).
Is dat mogelijk? Of neem ik dan beter een ander ras?
En wat in combinatie met een kitten?

#2 Robin

Administrator

• Administrators
  • 289 berichten

Geplaatst op 21 October 2011 - 08:29 PM

Hey Welkelke

Ik zou in de eerste plaats eens informeren bij een fokker wat de specifieke gedragskenmerken zijn van dit hondenras. Zo kan je al snel te weten komen of honden zijn die graag veel blaffen of dat dit eerder sporadisch voorkomt.

Meestal is het wel zo dat een jonge hond wel eens zal blaffen. Zeker als ze opgewonden zijn of als ze willen spelen. De beste manier om ongewenst blaffen af te leren is door je hond te negeren en zelf ook de ruimte te verlaten en de deur achter je te sluiten. Normaal gezien zal je hond onmiddellijk stoppen met blaffen. Wacht dan 15 à 30 seconden en ga opnieuw de ruimte binnen. Begint hij of zij opnieuw met blaffen dan herhaal je deze stappen. Je hond zal snel doorhebben waarom je hem alleen laat en zal dit ongewenst gedrag dan ook achterwege laten.

Sowieso lijkt het mij wel een goed idee om in het begin even vrij te nemen zodat jullie aan elkaar kunnen wennen. Op deze manier kan je ook al volop werken aan de zindelijkheid van je hond!

Alvast veel succes en mocht je nog vragen hebben dan geef je maar een seintje!

Groetjes
---------------------------------------------------------------------------------------------
Word fan van Doggie's Paradise op Facebook!
Volg Doggie's Paradise op Twitter en blijf op de hoogte van alle nieuwtjes!

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers