Jump to content

Hondenwinkel Promo

het eten van drollen door je hond

• Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Jerome

Jerome

Volwassen puppy

• Members
  • PipPipPip
  • 123 posts

Posted 24 July 2011 - 10:44 AM

Ik las onlangs dat het eten van drollen van honden heel natuurlijk is en dus eigen is aan het gedrag van een hond. Honden zo blijkt hebben minder smaakpapillen dan een mens. Voor hem is belangrijker hoe voedsel aanvoelt. En dus poep ruikt en smaakt heerlijk voor een hond. Soms halen ze uit poep voedingsstoffen en emzymen die een hond ten goede komen. Wij mensen vinden dit onsmakelijk, daarom willen wij dat ook niet. Meestal zijn het pups die dit hondengedrag vertonen, maar af en toe hebt je ook volwassen honden die dit zelfde gedrag vertonen. Heeft je hond deze onsmakelijke gewoonte en wil je dit niet. Doe dan bij je volgende wandeling een beetje mosterd mee en kies er enkele drollen uit waarop je deze mosterd doet. Je hond houdt helemaal niet van die scherpe geur en zijn slechte gewoonte zal snel afgeleerd zijn. Dit wou ik toch even meegeven.

#2 ikbenraar

ikbenraar

Volwassen puppy

• Members
  • PipPipPip
  • 62 posts

Posted 25 July 2011 - 07:13 AM

Mijn hond doet dat niet echt. Hij likt soms wel eens aan een drol van een ander kakje.
Dan vind ik dat vies en denk ik dat dat niet goed voor hem is , en trek ik hem weg.
Hmmm... ik hou het maar bij dat :s

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users