Het artikel:
Hondje Heppie bruut ontvoerd
BAARN - ,,Het is zo leeg in huis nu’’, snikt Margo Schothorst (53) uit Baarn. Puppy Heppie, een kooikerhondje, was haar alles. Maar door een brute diefstal door een man die het enthousiaste beestje gistermorgen in een park riep, en in zijn auto meenam, moet ze voorlopig weer alleen door het leven.

Onverteerbaar en verbijsterend vindt ze het dat iemand haar lust en haar leven heeft afgenomen. ,,Ik ben heel erg verdrietig. Ik heb in jaren niet zo veel gehuild als deze donderdagochtend.’’ Triest gegeven is dat Margo de kooiker, een werkhondje, net een paar weken had. ,,Ik wilde m’n hele leven al een hond. Nu ik afgekeurd ben, had ik er eindelijk tijd voor. Ik heb bijvoorbeeld ook geen kinderen.’’ Zij en de twaalf weken oude puppy waren al dikke maatjes. ,,Ze ging overal mee naar toe, een kinderfestival, mijn stamkroeg; vond ze allemaal prima. Echt een topper was Heppie. Intelligenter dan ik bovendien, ze kon al staan en zitten op commando.’’
Tussen de tranen en brokken in haar keel door grijpt Margo terug naar het dramatische moment van gistermorgen. ,,Ik speelde rond half zeven met haar in de Pekingtuin, een park. Het was nog stikdonker toen Heppie takken ophaalde, die ik had weggegooid. Op gegeven moment kwam er een man aanrijden in een witte auto, die uitstapte, in z’n handen klapte en ‘kom, kom’ riep. Leuk, dacht ik, hij gaat Heppie aaien. Maar ineens ging hij de bocht om en nam haar mee in de auto. Ik stond perplex, en sloeg helemaal dubbel.’’ Van gillen of er snel achteraan hollen, kwam dan ook niets terecht.
Margo heeft sterk het gevoel dat ze slachtoffer is geworden van een vooropgezet ‘jatplan’. ,,Ik ga drie keer per dag naar het park, en het halve dorp kent me. Ben, denk ik, in de gaten gehouden. Normaal is het park zo vroeg in de morgen nog verlaten.’’ Slechts een sprankje hoop heeft ze dat ze weer happy wordt.
,,Ik zou zondag nog op puppycursus gaan, en ze zou morgen (vandaag, red.) inentingen krijgen. Ik hoop maar zo dat Heppie, waar ze dan ook is, goed wordt verzorgd…’’
De politie Utrecht bevestigt dat de vrouw gisteren langs is geweest op het politiebureau in Baarn. Later op de dag zou de aangifte officieel worden opgenomen. „Gelukkig komen dit soort zaken zelden voor’’, aldus een politiewoordvoerder.
Bron: De Telegraaf