We hebben een hond thuis van 3,5 jaar oud, het is een mannetje van het ras bruine labrador. Sinds enkele dagen wilt hij niet meer in zijn mand, alsook we hem naar binnen roepen moeten we lang roepen voor hij binnen komt, terwijl hij vroeger de eerste was om binnen te komen. Zelfs al leggen we een koekje in zijn mand, hij komt er niet in.
We hebben ook eens geprobeerd hem er in te trekken, we hebben veel kracht moeten gebruiken en vanaf we onze rug draaide was hij er al weer uit.
Misschien nog nodig om te weten: hij is 2 à 3 maanden geleden gecastreerd.
Herkent iemand dit?
Vriendelijke groet, Charlotte
Mijn hond heeft schrik van zijn mand
Started by
Charlotte.
, Jun 25 2011 03:56 PM
10 replies to this topic
Posted 25 June 2011 - 03:56 PM
Posted 26 June 2011 - 09:35 AM
Hey Charlotte
Het is de eerste keer dat ik hoor dat een hond schrik heeft van zijn mand. Is er toevallig iets speciaal gebeurd in de buurt van zijn mand? Misschien dat er iets gevallen is ofzo, waardoor hij nu schrik heeft van de locatie waar zijn mand staat?
Heb je al eens geprobeerd om deze op een andere plaats te zetten?
Groetjes
Het is de eerste keer dat ik hoor dat een hond schrik heeft van zijn mand. Is er toevallig iets speciaal gebeurd in de buurt van zijn mand? Misschien dat er iets gevallen is ofzo, waardoor hij nu schrik heeft van de locatie waar zijn mand staat?
Heb je al eens geprobeerd om deze op een andere plaats te zetten?
Groetjes
Word fan van Doggie's Paradise op Facebook!
Volg Doggie's Paradise op Twitter en blijf op de hoogte van alle nieuwtjes!
Posted 26 June 2011 - 06:14 PM
ja, heeft hij er slechte ervaringen in gehad de laatste tijd ?
misschien zit er ergens iets , doorzoek het hele mandje eens , én de plaats waar het mandje staat
misschien kom je zo te weten waarom hij dit soort gedrag vertoont
misschien zit er ergens iets , doorzoek het hele mandje eens , én de plaats waar het mandje staat
misschien kom je zo te weten waarom hij dit soort gedrag vertoont
veel succes!
Posted 27 June 2011 - 03:56 PM
We hebben de mand al eens verplaatst, zijn deken er eens uitgehaald, maar dan nog wilt hij er niet in. Hij gaat wel op zijn deken liggen als dat gewoon op de grond ligt. En als we zijn mand buiten zetten gaat hij er wel in!
Er is volgens mijn weten, en ook volgens de rest bij ons thuis, niets gebeurd met de mand of op de plaats waar de mand staat.
Maar hij wil ook niet meer naar binnen als we hem binnen roepen, dus vermoed ik dat hij er echt schrik van heeft.
Er is volgens mijn weten, en ook volgens de rest bij ons thuis, niets gebeurd met de mand of op de plaats waar de mand staat.
Maar hij wil ook niet meer naar binnen als we hem binnen roepen, dus vermoed ik dat hij er echt schrik van heeft.
Posted 28 June 2011 - 07:17 PM
Hmmmm , dat kan.
koop misschien best een nieuwe mand fozo ? ;s
koop misschien best een nieuwe mand fozo ? ;s
veel succes!
Posted 28 June 2011 - 07:55 PM
Hey Charlotte
Is inderdaad wel een rare situatie. Als hij wel op het deken wil liggen kan het hier ook niet echt iets mee te zien hebben. Het moet dus wel aan de mand liggen. Zijn er geen scherpe randen aan ofzo? Kan natuurlijk ook altijd.
Mijn hond lag vroeger altijd in zijn hondenmand. Sinds enkele maanden heb ik hem een hondenbed gekocht en nu is hij er niet meer af te krijgen. Je ziet echt dat het comfortabel ligt en het past zich helemaal aan aan zijn lichaam. Je ziet echt dat hij ervan geniet. Hier kan je de hondenbedden al eens bekijken.
Is inderdaad wel een rare situatie. Als hij wel op het deken wil liggen kan het hier ook niet echt iets mee te zien hebben. Het moet dus wel aan de mand liggen. Zijn er geen scherpe randen aan ofzo? Kan natuurlijk ook altijd.
Mijn hond lag vroeger altijd in zijn hondenmand. Sinds enkele maanden heb ik hem een hondenbed gekocht en nu is hij er niet meer af te krijgen. Je ziet echt dat het comfortabel ligt en het past zich helemaal aan aan zijn lichaam. Je ziet echt dat hij ervan geniet. Hier kan je de hondenbedden al eens bekijken.
Posted 29 June 2011 - 04:52 PM
Hey allemaal,
Zeer bizar deze situatie. Als hij plots niet meer in zijn mand wilt moet er toch iets mee gebeurd zijn denk ik ook wel. Hij heeft misschien van iets verschoten toen hij in zijn mand lag, maar ja we zullen het allicht nooit te weten komen. Wel ik las daar van de comfort van zo'n hondenbed dat is absoluut waar. Mijn hond had er de eerste 2 weken wat schrik van. Je moet weten mijn hond heeft zowat schrikt van alles wat nieuw en niet meer nieuw is. Ik dacht dat is een miskoop. Wij hebben er hem in het begin een paar keer opgelegd en ja hij bleef liggen en je zag werkelijk dat hij genoot van dit hondenbed. En kort nadien is hij er zelf beginnen op kruipen en is de schrik helemaal verdwenen. Nu ligt hij er dagelijks verschillende keren op. Hij wisselt eigenlijk af met zijn mand of een andere plaats; Je weet wel hoe honden zijn hè.
Zeer bizar deze situatie. Als hij plots niet meer in zijn mand wilt moet er toch iets mee gebeurd zijn denk ik ook wel. Hij heeft misschien van iets verschoten toen hij in zijn mand lag, maar ja we zullen het allicht nooit te weten komen. Wel ik las daar van de comfort van zo'n hondenbed dat is absoluut waar. Mijn hond had er de eerste 2 weken wat schrik van. Je moet weten mijn hond heeft zowat schrikt van alles wat nieuw en niet meer nieuw is. Ik dacht dat is een miskoop. Wij hebben er hem in het begin een paar keer opgelegd en ja hij bleef liggen en je zag werkelijk dat hij genoot van dit hondenbed. En kort nadien is hij er zelf beginnen op kruipen en is de schrik helemaal verdwenen. Nu ligt hij er dagelijks verschillende keren op. Hij wisselt eigenlijk af met zijn mand of een andere plaats; Je weet wel hoe honden zijn hè.
Posted 30 June 2011 - 12:11 PM
Ik denk inderdaad dat er niets anders op zit dan een nieuwe mand/hondenbed te kopen, want de huidige mand is echt niet meer in trek.
We zullen ook inderdaad nooit te weten komen wat er met die mand gebeurd is.
Toch bedankt allemaal!
Charlotte
We zullen ook inderdaad nooit te weten komen wat er met die mand gebeurd is.
Toch bedankt allemaal!
Charlotte
Posted 30 June 2011 - 05:05 PM
Het is vervelend dat we niet precies kunnen achterhalen wat er precies gebeurd is. Ik zou alvast niks kiezen dat teveel op oude mand lijkt.
Veel succes in ieder geval met de nieuwe mand of hondenkussen. Neem gerust een kijkje in de hondenwinkel van Doggie's Paradise. Je weet nooit dat er iets tussenzit dat je bevalt!
Groetjes
Veel succes in ieder geval met de nieuwe mand of hondenkussen. Neem gerust een kijkje in de hondenwinkel van Doggie's Paradise. Je weet nooit dat er iets tussenzit dat je bevalt!
Groetjes
Posted 03 July 2011 - 12:11 PM
Je hebt misschien een hele slimme hond : hij heeft doorgekregen dat er lekkere hondenbedden bestaan, en wil er nu zo ook eentje! (Grapje, hoor)
Neen, ik denk ook dat we nooit zullen te weten komen wat hem zo'n schrik heeft doen krijgen van een mand, die hij toch al zo lang kent, maar het enige wat erop zit, is ze wegdoen (of hou ze misschien voor buiten, waar hij ze wel nog wil?) en een ander slaapplaatsje voor hem kopen. Och, je moet het maar bezien als een nieuwe aanwinst voor je interieur!
Neen, ik denk ook dat we nooit zullen te weten komen wat hem zo'n schrik heeft doen krijgen van een mand, die hij toch al zo lang kent, maar het enige wat erop zit, is ze wegdoen (of hou ze misschien voor buiten, waar hij ze wel nog wil?) en een ander slaapplaatsje voor hem kopen. Och, je moet het maar bezien als een nieuwe aanwinst voor je interieur!
Nog veel forumplezier,
Bieke
Bieke
Posted 03 July 2011 - 04:39 PM
Hehe, je kan het inderdaad zien als een aanvulling op het interieur :)
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users