Hey,
Ik las net een uittreksel uit 'de morgen': honden bestuderen mensen voordat ze gaan bedelen. Een studie van Italiaanse wetenschappers meldt dit aan de Britse krant 'Daily mail'. De slimme hondenrassen kunnen dus onderscheid maken tussen mensen die genereus zijn of gierig. De honden keken een voor een naar 2 mensen die aan het eten zijn. Dit tafereel werd bekeken door een honderdtal honden. Steeds gaf de ene persoon iets en de andere niet. Toen de hond werd losgelaten werd er gekeken naar wie de hond zou toelopen. Het resultaat was dat 2 op de 3 honden wist wie voedsel gaf. Volgens de onderzoekers maakten de honden hun beslissing op de toon waarop iemand sprak en niet op basis van welke persoon eten gaf. De honden zouden deze eigenschap hebben ontwikkeld om later als huisdier te leven. De onderzoekers noemden hun artikel 'Sociaal luistervinken bij honden'.
honden bestuderen mensen voordat ze gaan bedelen
Started by
Jerome
, Apr 16 2011 05:11 PM
4 replies to this topic
Posted 16 April 2011 - 05:11 PM
Posted 16 April 2011 - 07:30 PM
Interessant artikel. Je zou inderdaad verwachten dat ze afgaan of een persoon eten geeft of niet en niet op de toon waarop iemand spreekt. Ik vraag me dan wel af hoe ze dit weten...
Word fan van Doggie's Paradise op Facebook!
Volg Doggie's Paradise op Twitter en blijf op de hoogte van alle nieuwtjes!
Posted 17 April 2011 - 07:41 AM
Haah , precies! , als wij aan het eten zijn , en Chico loopt nog rond , dan weet hij wel naar wie dat hij moet gaan voor een stukje. Bij boterhammen, is dat meestal mijn moeder , en bij warm , is dat nogal vaak es mijn pa . Moest IK nu eens zeggen als we aan het eten zijn ; op zo'n mysterieus toontje "Chico kom maar bij mij " dan zou ie wel komen :)
veel succes!
Posted 17 April 2011 - 11:14 AM
Alles gaat om de interesse van je hond te wekken hé :)
Word fan van Doggie's Paradise op Facebook!
Posted 18 April 2011 - 07:05 PM
haha :)
veel succes!
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users