Ik heb sinds kort een kleine pup (ruwharige teckel), ik probeer elke dag twee keer 10 minuutjes met hem te wandelen en daarnaasst ga ik nog elke uur met hem buiten om een plasje te doen. Het grote probleem is dat hij buiten niet plast en hij komt binnen en hij plast.
Het is echt om gek van te worden. Het maakt ook niet uit of ik nu een half uur buitensta of een uur hij komt binnen en nog geen tien minuten later plast hij. Ik ga ook met hem plassen na elk slaapje, na elk drinkje, na het eten en het spelen.
Hij doet wel een poepje buiten en dan beloon ik hem uitbundig. Voor plasjes kan ik hem helaas niet belonen want dit doet hij enkel binnen, de laatste keer zelfs in zijn nest.
mijn hond wil niet buiten plassen
Started by
Ella1206
, Feb 16 2011 07:35 PM
3 replies to this topic
Posted 16 February 2011 - 07:35 PM
Posted 16 February 2011 - 08:31 PM
Hey Ella
Ik kan me best voorstellen dat dit vervelend is. Hoe oud is je puppy?
Hoe reageer je zelf als hij binnen plast? Geen je hem dan aandacht? Je kan altijd proberen om eens volgende dingen uit te proberen:
Normaal gezien doet hij kort na jullie wandeling zijn behoeften. Doorgaans heeft een puppy een bepaalde routine en zou je aan zijn lichaamstaal moeten zien als hij van plan is om een plasje te doen. Als je hem wat observeert dan zou dit je snel moeten opvallen. Het komt er dan op aan van op tijd de tekenen te herkennen en nog voor hij iets doet met hem naar buiten te gaan. Als hij dan daar zijn behoeften doet moet je enthousiast reageren en hem belonen.
Laat je de pup in de buurt als je zijn plasje opkuist? In dit geval zou ik je aanraden om het hondje dan eerst naar een andere ruimte te brengen en het dan op te kuisen. Hierna laat je de puppy terug binnen. Op deze manier merkt hij dat hij geen aandacht krijgt als hij ongewenste dingen doet.
Veel succes!
Ik kan me best voorstellen dat dit vervelend is. Hoe oud is je puppy?
Hoe reageer je zelf als hij binnen plast? Geen je hem dan aandacht? Je kan altijd proberen om eens volgende dingen uit te proberen:
Normaal gezien doet hij kort na jullie wandeling zijn behoeften. Doorgaans heeft een puppy een bepaalde routine en zou je aan zijn lichaamstaal moeten zien als hij van plan is om een plasje te doen. Als je hem wat observeert dan zou dit je snel moeten opvallen. Het komt er dan op aan van op tijd de tekenen te herkennen en nog voor hij iets doet met hem naar buiten te gaan. Als hij dan daar zijn behoeften doet moet je enthousiast reageren en hem belonen.
Laat je de pup in de buurt als je zijn plasje opkuist? In dit geval zou ik je aanraden om het hondje dan eerst naar een andere ruimte te brengen en het dan op te kuisen. Hierna laat je de puppy terug binnen. Op deze manier merkt hij dat hij geen aandacht krijgt als hij ongewenste dingen doet.
Veel succes!
Word fan van Doggie's Paradise op Facebook!
Volg Doggie's Paradise op Twitter en blijf op de hoogte van alle nieuwtjes!
Posted 16 February 2011 - 08:42 PM
Hoi,
Mijn puppy is 12 weken.
Bedankt voor je reactie, ik ga het zeker proberen. IK laat hem idd er niet bij als ik zijn plasje opkuis. Als ik hem zie plassen roep ik hard foei en klap ik in mijn handen, nadien zet ik hem buiten.
Ik probeer het zeker.
Mijn puppy is 12 weken.
Bedankt voor je reactie, ik ga het zeker proberen. IK laat hem idd er niet bij als ik zijn plasje opkuis. Als ik hem zie plassen roep ik hard foei en klap ik in mijn handen, nadien zet ik hem buiten.
Ik probeer het zeker.
Posted 17 February 2011 - 06:51 PM
Ok. Veel succes. Op 12 weken moeten ze natuurlijk nog veel leren hé :)
Word fan van Doggie's Paradise op Facebook!
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users